טיפול באבעבועות רוח

טיפול באבעבועות רוח

כל מה שצריך לדעת על טיפול באבעבועות רוח

הן מופיעות תחילה ככתם אדמדם. אחר כך מתרומם מעט הכתם ובשלב השלישי מתמלא בנוזל חסר צבע. בהמשך הופך נוזל זה להיות למוגלתי. אמנם מחלת האבעבועות נחשבת למחלת ילדות, אבל גם מבוגרים עשויים לקבל את מחלת אבעבועות רוח. ומה שהכי גרוע, לקבל אותה קשה יותר מאשר בגיל הילדות. כיצד מזהים אבעבועות רוח?

 

מה הם התסמינים לאבעבועות רוח?

הסימנים למחלת אבעבועות רוח היא כמובן הפריחה האדומה שמכסה את כל הגוף. ומלאה בנוזל שקוף – צהבהב. אך שלב זה הינו מתקדם. לפני הופעת הפריחה ניתן לגלות אצל ילד אבעבועות רוח תסמינים המזכירים את מחלת השפעת. חום גבוה, הרגשה רעה, כאבי שרירים ובחילה. אצל מבוגרים עלולים הסימנים המקדימים הללו להיות חמורים יותר. 

אבעבועות רוח בקרב ילדים ותינוקות

אמנם מחלת אבעבועות רוח נחשבת למחלת ילדים, אך היא עלולה לפרוץ גם אצל מבוגרים. לא תמיד מבחין ההורה בסימנים המקדימים כפי שפורטו לעיל. או מבחין ומייחס אותם לכאב של בקיעת שיניים או לווירוס קל. רק כאשר מתחילות להתגלות באזורים המועדים כמו מאחורי האזנים, על הבטן ועל החזה,  וכן על הידיים ועל הרגליים נקודות אדומות הוא יוכל לשים את האצבע ולהבין כי ככל הנראה רופא יאבחן אבעבועות רוח ילדים, לצורך אבחון מומלץ לפנות לרופא שיאשר כי אכן מדובר באבעבועות רוח.  אבעבועות רוח תינוקות כמו גם בקרב אוכלוסיות בעלות מערכת חיסונית מוחלשת, עלולה לפרוץ בצורה קשה יותר. במקרים כאלו היא עשויה להוביל אף לנזקים חמורים מאוד ואפילו מוות.

אבעבועות רוח תסמינים

בהתפרצות אבעבועות רוח תסמינים לא חסרים על מנת לזהות את המחלה ככזאת. יחד עם זאת, תסמינים אלה מופיעים רק לקראת תום סיום תקופת הדגירה, וביתר שאת עם התפרצות המחלה, מה שמעלה את הסיכון להדבקת אחרים מבלי שהחולה עצמו מודע לעצם קיום המחלה. בשלבים הראשונים של המחלה מתחיל הגוף להעלות את טמפרטורת הגוף, ובשיא המחלה יכולה הטמפרטורה לעבור גם את 40 המעלות. התסמינים העיקריים מופיעים כאמור, רק לאחר התפרצות המחלה, בצורת נגעים אדומים המתפתחים על פני העור והופכים עם הזמן לשלפוחיות מוגלתיות ומדבקות במיוחד. הופעת התסמינים אינה רלוונטית לעניין הטיפול ואין משמעות לזיהוי מוקדם של המחלה, אך בהחלט ישנה חשיבות בזיהוי התסמינים על מנת למנוע הדבקה.

אבעבועות רוח בקרב מבוגרים

מחלת האבעבועות נחשבת אמנם למחלת ילדים, היות ובעבר התפרצה בעיקר בקרב ילדים. אך כיום  גם אבעבועות רוח מבוגריםמוכרת. והם עשויים ללקות בה ולסבול ממנה. יש לציין כי כאשר מבוגר חולה במחלה הוא מקבל אותה בדרך כלל בצורה קשה הרבה יותר. גם התסמינים המקדימים בימי הדגירה הינם משמעותיים בהרבה. וגם ימי הפריחה עלולים לגרום לו לכאבים רבים ולסבל של ממש.

אבעבועות רוח במהלך ההיריון

אישה בהריון שנחשפת לחולה באבעבועות רוח עלולה להידבק. אך במצבה הנוכחי עלולה המחלה לגרום נזקים מהותיים. ויותר ממה שייגרם סבל לעצמה. עלול העובר להינזק באופן משמעותי ביותר. בין אם מדובר על תחילת ההיריון, וכן כאשר מדובר על אבעבועות רוח בסמוך למועד הלידה.  אבעבועות רוח בהריון עשוי להיות מסוכן ומזיק בהחלט.

אבעבועות רוח אחרי חיסון

בשנת 1995 הכניסו בארצות הברית את החיסון לאבעבועות רוח לשגרת החיסונים. גם בישראל הוכנס החיסון לשגרה וכל ילד המגיע לקבלת חיסונים החל מגיל לידה, מקבל גם אבעבועות רוח אחרי חיסון. לחיסון יש תופעות לוואי אך היעילות שלו מוכחת באחוזים משמעותיים. לאחר קבלת חיסון עשוי ילד להעלות חום ואף לסבול מפריחה קלה בגופו. 

טיפול באבעבועות רוח כיצד?

הטיפול בתקופת הפריחה הוא טיפול תומך. זה אומר שאין אפשרות לרפא את המחלה על ידי תרופות. אלא לסייע למי שחלה בהתמודדות מול הגרד ולא לסבול בעטיה. אמנם יש בתמיכה זו חשיבות רבה היות והיא מונעת חדירה של זיהום משני לתוך הגוף. תרופות אנטי היסטימניות יסייעו בהפחתת תחושות הגרד, טיפול באבעבועות רוח יקל על המחלה.

חיסון נגד אבעבועות רוח

לסל החיסונים המוכרים הניתנים כרוטינה שגרתית, נוסף בשנים האחרונות חיסון נגד אבעבועות רוח. החיסון ניתן בגילאים קבועים ומחולק למספר מנות לצורך שיפור היעילות של החיסון. כמו לכל חיסון גם לחיסון זה עשויות להיות תופעות לוואי. כמו נפיחות ואודם במקום החיסון. עליית חום, כמו כן עלולה להתפרץ המחלה בצורה קלה ביותר ולהופיע כפריחה אדומה על כל הגוף. חיסון אבעבועות רוח ניתן לכל ילד ופעוט המגיע לקבל את החיסונים השגרתיים בטיפת החלב. ניתן לציין כי החיסון יעיל בהחלט באחוזים ניכרים ומומלץ ביותר למי שהמחלה עלולה לסכן אותו. כמו אישה בהריון שנחשפת למחלה וכו'. מרבית הילדים מקבלים חיסון אבעבועות רוח וחוסכים את הסבל הכרוך במחלה המציקה והמגרדת הזו.

כליל חורש

(8 חוות דעת לקוח)

99.00

משחה חובה בכל בית, רצוי להניח את המשחה על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! ייעוד: כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

קטגוריה:

תיאור

יעוד:

כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

תכונות: קוסמטי, עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

טופן הטיפול:
במקרה של התזה של שמן חם, מגע עם אש וגופי חימום:
להרטיב את המקום במים, ולמרוח בעדינות את המשחה על העור. המשחה תסלק את האדמומיות, תרגיע את המקום כך שאחרי שעה קלה לא יהיה כל סימן.

יובש עם פיצוצים בעור: יש להרטיב את העור במים ולעסות את המשחה כמה פעמים ביום – ערב ובוקר , אפשר גם בחבישה, או פלסטר, לשם מניעת הכתמת הבגדים.

שפשופים: מריחה קלה והספגתה בעור, אפשר לחבוש את המקום לאחר המריחה.

לעור הפנים: המשחה קוסמטית מאוד, מזינה, משווה לעור מראה צעיר. להספגה מהירה – יש להרטיב את העור ולעסות. המשחה תתנהג כמו קרם לחות לפנים, ותיספג מהר. טוב למרוח סרום 'אסתר' לפנים לפני מריחת המשחה, לשם טיפול בשכבות העמוקות של העור.

אודם באזור העפעפיים: עם תחילת הנפיחות והאודם יש למרוח את המשחה חיצונית מעל העפעף שלוש פעמים ביום.

עקיצות וגירודים: מוריד נפיחויות ומסלק גירודים, יש למרוח נקודתית על המקום הנפוח.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

מידע נוסף

משקל 80 ק"ג

8 ביקורות עבור כליל חורש

  1. דניאל

    מוצר מצוין מאוד ממליץ הייתה לי עקיצה שלא עברה רק זה עזר

  2. גלית הררי

    משחה מעולה ליובש וגירוד עז בעור

  3. אהובה

    משחה חובה בבית ממליצה בחום

  4. חיה

    מוצר מדהים לעקיצות ולכוויות ובעצם עזרה ראשונה לכל דבר!

  5. נעמה

    מושלם לכל איזור בגוף. פלא פלאים . מציל חיים!

  6. דוד

    המשחה הזאת מדהימה, אני משתמש בא כבר מעל 3 שנים!

  7. אסתי

    משחה מדהימה. כבר שנים אנחנו משתמשים במשחה הזו ואני מקפידה שתהיה לי משחה בהישג יד, אחת בכל קומה.
    ממליצה מאד בבית עם ילדים שמקבלים לעיתים קרובות מכות יבשות וחלק מתוכם רציניות. ברגע שילד מקבל מכה חזקה מורחים מהמשחה והמקום כמעט לא מתנפח, ועד סוף היום כמעט לא נשאר זכר למכה!

  8. משה

    חמותי עברה ניתוח בברך והשתמשה בכליל החורש בטיפול הצלקת שלה. משחה נהדרת

    Image #1 from משה
    Image #2 from משה
    Image #3 from משה
הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו