טיפול בכאבי גב

טיפול בכאבי גב

כל מה שצריך לדעת על טיפול בכאבי גב

כאב גב הוא נחלתם של רבים. לא חייבים להיות פעילים גופנית בצורה משמעותית אלא אפשר גם ללא תזוזה להיות עם כאבים מסוג זה. מה שנכון יותר לומר הוא שדווקא אלו שזזים הכי פחות הם אלו שסובלים הכי הרבה, ובעידן המודרני בו אנו מבלים שעות רבות אל מול המחשב, בין בבית ובין בעבודה ובכלל, עבודה משרדית שדורשת מאתנו ישיבה ממושכת, עלולים לגרום לנו לכאבים.

 

סוגים שונים של כאבי גב

יש סוגים שונים של כאבי גב ובכללם עקמת בגב. עקמת בגב היא בעיה שאפילו הרופאים לא יודעים לתת לה הסבר, והיא סטייה של עמוד השדרה עד כדי קבלת מנח שדומה לאותיות C או S. אצל הסובלים מהבעיה הזו יש הבדלים בין בגובה בין שתי הכתפיים, והיא מתפתחת לרוב בגיל ההתבגרות בעיקר בתקופה של התפרצות הגדילה.

  • כאבי גב תחתון- אלו כאבים שמתחת לקו הצלעות ועד לקו העכוז. כאבים שמקרינים במקרים רבים לרגל או לחלק ספציפי בה.
  • כאבי גב עליון – בשונה מאשר כאבים בגב התחתון, כאבי גב עליון נובעים בדרך כלל מבעיות בשרירים, גידים או רצועות. לעיתים הם נובעים מבעיה בחוליות או מבעיה בדיסק בין חולייתי
  • כאב גב תחתון צד ימין- אלו כאבים שיכולים לנבוע מבעיות בעמוד השדרה אך גם מבעיות בכליות
  • כאב גב תחתון צד שמאל- כאבים בגב התחתון בצד שמאל אף הם עלולים לנבוע מבעיות בכליות ולאו דווקא מבעיות שמקורם בגב, או מאיברים פנימיים אחרים
  • גב תפוס- ברוב המקרים מדובר על מתיחה של רקמה רכה בגב, התכווצות של שריר או מתיחה שלו.

טיפול בכאבי גב

כאבי גב יכולים להיות מטרידים מאוד ולהפריע בשגרת החיים. ישנם גורמים שונים שיכולים לתרום לכאבים הללו, ולקיחת תרופות לכאבי גב יכולה לסייע. הגורם העיקרי הוא עומס ייתר על עמוד השדרה מה שבדרך כלל מביא לכאבים בגב התחתון, וזה קורה כפי שציינו עקב עמידה ממושכת או ישיבה ממושכת ובאופן כללי יציבה לא נכונה. גורם נוסף הינו טראומה לגב, שעלולה לפגוע במבנה שלו. יש גורמי סיכון שונים לבעיות בגב בהם גנטיקה, גיל, מחלות רקע, ליקויים מבניים ופציעות קודמות, ויש טיפולים שונים שניתן לקבל בשביל להפחית את הכאבים ואף להעלים אותם. תרופה לכאבי גב תהיה בדרך כלל תרופה להפחתת הכאבים, תרופה שתינתן על ידי הרופא בהתאם לתלונות, בין אם מדובר על תרופה לכאבי גב חזקים או חלשים. לרוב תרופות לכאבי גב הן תרופות פראצטמול, ואם הן אינן יעילות עוברים לשימוש בתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידליות. משחה לכאבי גב אף היא יכולה לסייע, משחה בעלת אפקט מחמם אם כי המשחות הללו לא הוכחו כיעילות.

יש  3 טיפולים נוספים נפוצים:

טיפול אוסטיאופטי גם הוא בסל הטיפולים לכאבי גב, והוא מתבסס על מתיחה איטית וקצבית להפעלת השרירים והמפרקים כמו גם לחיצה עליהם.

טיפול כירופרקטי הוא טיפול העובד על מפרקי עמוד השדרה, טיפול שניתן לאחר צילום רנטגן וסריקת MRI ולאחר ווידוא המיקום המדוייק של הבעיה.

אופציה נוספת היא פיזיותרפיה, המתמקדת בעיקר בהחזרת יכולת התנועה על ידי תירגול הגוף לתנועות הללו, וחיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה.

תרופה טבעית לכאבי גב אף היא יכולה לסייע בהפחתת הכאבים, תרופה על בסיס צמחי ויש לא מעט כאלו, וישנם שמנים שונים כמו שמן קיק ושמן שומשום שעיסוי באמצעותם יכול לסייע בהפחתת הכאבים.

ערבה

(2 חוות דעת לקוח)

99.00

חובה להניח את המשחה בכל בית על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! יעוד: מיחושי – גדילה, שרירים, מכות, גב, גידים, ראש, ידיים, רגליים, נפיחות בגוף, מיחושים ראומטיים.

קטגוריה:

תיאור

יעוד: מיחושי – גדילה, שרירים, מכות, גב, גידים, ראש, ידיים, רגליים, נפיחות בגוף, מיחושים ראומטיים.

תכונות: עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

דרכי טיפול: למרוח על העור יחד עם הרטבה עד לספיגה מלאה ולחזר שנית על המריחה ולחזור שוב על המריחה, שלושה פעמים לשם החדרת כמות מספקת של משחה לאזור הרצוי, יש גם לעסות מסביב לאזור עם המשחה כך תתקבל תוצאה טובה יותר. יש לחזור על המריחה פעמים שלושה ביום.

למיחושי גדילה: ילדים בין גיל 8 – 12 סובלים לפני השינה בערב מיחושי גדילה בעצמות הרגלים, יש להרטיב קלות את המקום ברגל ולמרוח קצת משחה עד לספיגה מלאה, תורגש הקלה מידית.

מבוגרם הסובלים מהגפיים וברכיים: לעסות המשחה על העור במקום הרצוי, תורגש הקלה.

נפיחות: יש לעסות המקום במשך חמש דקות, וכל פעם להוסיף משחה וכן להוסיף קצת מים לשם הספגה טובה.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

2 ביקורות עבור ערבה

  1. Cobus Bester

    אבא שלי בן 70, אדם סיעודי, סובל מכאבים ומחושים ברגליים ולא ישן בלילות, צועק מרוב כאבים. מרחנו לו את משחת 'ערבה' כמה פעמים ביום והוא ישן בלילה כמו תינוק, לא סבל בכלל.

  2. מיכל

    מוצר נהדר!
    אני סובלת מהרבה עוויתות שרירים, והמשחה הזו עזרה לי מאוד!

הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו